30 Mayıs 2014 Cuma

Nobran


nobran 
sıfat
sıfat Davranışı kaba, sert ve gönül kırıcı olan, nadan
"Kadın, seni sevmiş de konuşuyor oğlum, öyle nobran olma." - S. F. Abasıyanık

Bir reklam vardı, nobran nedir diye soruyor şıkları da veriyordu sonra A) futbolcu B)bir kuş türü falan gibi. 

O geldi aklıma durup dururken.

Sözlükte ne yazılmış diye baktım;" nobran; bir insanın yapması gerektiği şeyi yapması gerektiği anlarda değil de yapmaması gerektiği anlarda yaptığı bişeydir." demişler (incredible,2006). Fütursuz hayat tarzının olmazsa olmazıdır nobranlık.  Bir hayat görüşü.  Kaba ve kırıcı olabiliyorum eyvallah da, bu tanım biraz daha özelleştirdi bu durumu benim için. 

Sakin bir insanım, pek panik yapmam, ama bazen öyle saçma denebilecek şeylere panik yapıyorum ki; biliyorum da aslında yapılmaması gereken boşuna bir evham. Ama oluyor işte.

Yeni birimime geçtikten sonra, kısa sürede bir işi yetiştirmem istenmişti.

Ben de evden de çalışabilmek için projenin kaynak kodlarını kişisel mail adresime göndererek evden de çalışayım dedim. rarladım gönderdim, ancak .dll dosyası içerdiğinden dolayı gitmedi. Ben de şifre koyarak sıkıştırdım ve gönderdim.

Bir kaç ay sonra teftişe takılmış. 

Önce müdürüme anlattım durumu. Müşteri bilgisi değil sayfaların kaynak kodu dedim, o da teftiş kuruluna durumu anlatır bir cevap verdi. 

Ancak bir kaç hafta sonra bir müfettiş beni arayarak, incelemenin sürdüğünü ve sonucunda çeşitli aksiyonlar alınacağını söylediğinde; ilk önce ayak parmaklarımda hafif bir yusuflama hissettim. Dosyaların şifrelerini verip telefonu kapattığımızda tüm bedenimi bir yusuf kaplamıştı ki, sorma..

Sonuç, elbette bir şey olmadı.

Sadece no brain.. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder