22 Mart 2011 Salı

zihin manipülasyonu

Geçenlerde bir arkadaşıma (tamam lan tamam, Mert'e) hızlı konuşmanın aslında çok kötü bir şey olmadığını, hatta ehil dillerde zihin manipulasyonu için kullanıldığından bahsedicektim. Araya laf girdi, bişi oldu kaynadı gitti. Ben de buraya yazayım istedim.

Nedir zihin manipülasyonu? En kısa tanımıyla: Fena bir şey. Ben de Derren Brown sayesinde öğrendim.

Derren Brown zihin manipulasyon teknikleri kullanarak konuşması ve bakışlarıyla karşısındaki insanı ya da insanları hipnoz edebildiği, standart hipnoz yöntemlerine başvurmadan bir insanın hafızasını manipüle edebildiği iddia ediliyor. Örneğin anılarınızı silmek gibi.

Şovlarında metroda giderken hangi durakta ineceğini unutturduğu insanlar mı istersiniz? Yoksa kaybeden bilete ikramiye verdirdiği gişe gorevlileri mi? Ya da aklından geçen soruyu tahmin ettiği insanların yaşadığı şoku mu? Ne alırdınız?

Ben nasıl tanıdım bu adamı anlatayım. Şovunda, piyango çekilişinde çıkacak sayıları bilmesiyle gaztelere düştü. Tekniğine göre herkesten numaralar için sırasıyla tahminler alıp, o tahminlerin aritmetik ortalamasıyla büyük ikramiyenin (sayısal loto gibi bişii) numaralarını bulduğunu açıklamıştı. "Aha manyak niye oynamamış ki bunu" dedim bir de "dur ben bunun internet sitesi şeklinde yapayım" dedim. Öyle proje olarak hala durur, neyse..

işte böyle manyak adam. vidyoları var. Bu var mesela.

İrrasyonaliteye uygun; o yapıyosa ben de yaparım ki! diyip yakında başlarım deneylerime. Allah o neolduğunu bilmeyecek deneklerime kolaylık versin. Beni çok yanlış tanıyacaklar. Ama olsun. her şey bilim için. Her-Şey-Biliğm-İçiğn heşşeybilimicin!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder