10 Mayıs 2011 Salı

öfke, açgözlülük, kıskançlık, oburluk, şehvet, gurur, tembellik

Yedi tane topu topu. Liste daha gider aslında. Zorlasan kısalta da bilirsin. Ama "son hali, en idealidir" diye bir düstur edindim az önce. (Öyle elimden dökülüverdi klavyeye) Zaten hıristiyan alemi de asırlardır benimsemiş bunları günah diye. Binaenaleyh zor olmadı bulmam. (oha ilk defa kullandım binaenaleyhi!!)

Neyse efendim, diyeceğim odur ki; İyi adamız diye geçiniyoruz da, ahiret vakti kol gibi hesap gelecek bana şimdiden söyleyeyim. İslamın şartları zaten yerine gelmiyor da.. Oturdum sağ omuz-sol omuz hesabı yapayım dedim ben de, belki başka yönden yırtarız diye düşünürken bu geldi aklıma.

Hazırsak ne kadar günahkar olduğumu hesaplıyorum. Yüzdesi yüze yakınsa sıçtık, değilse fevkalade. Bakalım yedi ölümcül günah bu duruma ne diyor. Sağdakiler hissettiğim oranlar bu arada

öfke --> %27
açgözlülük --> %33
kıskançlık --> %16
oburluk --> %52
şehvet --> %69
gurur --> %45
tembellik --> %82
_____________________
ortalama: --> %46,29

Cennet kaçla alıyor acaba?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder